Reference case

Interne en Externe Schaderapportages

Setting

Binnen een Insurance collector maken accountmanagers en hun assistenten gebruik van handmatige dumps uit een klantenportaal. Deze bevatten dataviews, die gegevens uit een schade registratiesysteem uitlezen, waarmee ze handmatig hun eigen in- en externe rapportages in MS Excel en MS Word kunnen maken.
Aangezien dit door een beperkt aantal users wordt verricht, ontstaat er ongewenste overallocatie.
Vanwege de overgang naar een nieuw schaderegistratiesysteem is het ook wenselijk dat over deze data gerapporteerd kan worden, naast de bestaande (historische) data uit het klantenportaal. Rapportages, gebaseerd op een combinatie van data uit beide bronnen, bestaan nog niet.

Software

Gedurende de opdracht werd de volgende software gebruikt:

MS Excel

MS Access

VBA

MS SQL Server

Vraag

Adviseer samen met de opdrachtgever over de mogelijkheden om de huidige interne en externe schaderapportages verder te optimaliseren en professionaliseren.
Implementeer het advies om kwalitatieve en efficiënte verbeteringen te realiseren qua (technische) MS Office toepassing, opzet, gebruik en “look and feel”.

Producten

Het project resulteerde o.m. in de volgende producten:

Interne rapportages

Bestaande rapportagesheets verrijkt met diverse geautomatiseerde functies.

Verrijkt klantenportaal

Een klantenportaal in een SQL backend database, bestaande uit dataviews (d.m.v. stored procedures), die (historische data plus actuele, verrijkte)  geaggregeerde gegevens lezen uit de oorspronkelijke (historische) en nieuwe schade registratie systemen. Het klantenportaal is speciaal opgezet voor rapportage doeleinden.

Een centrale multi-user MS Access frontend database

Met functionaliteit om een externe jaarrapportage per klant over een bepaalde periode te kunnen genereren en als .pdf bestand naar klanten te kunnen sturen.
Deze jaarrapportage is apart vormgegeven met een voor- en achterpagina, een inhoudsopgave en executive summary en bestaat uit een 16-tal subrapportages.
Keywords: kantoorautomatisering, rapportages, klantenportaal, kwalitatieve en efficiënte verbeteringen, verbeteringen in opzet, gebruik en “look and feel”.

Geautomatiseerde en Professionele Rapportages

Enorme Kwaliteit en Effiency Verbetering In Schaderapportage Proces

Solutions4Office als Multi-Systemintegrator

Ervaar ook wat onze Professionals voor u kunnen betekenen

 
MS Access Experts, MS Access professionals, Database experts, rapportage specialisten en Visual Basic (VBA) ontwikkelaars inhuren voor uw eigen maatwerk systeem met professionele rapportages, dashboard, scorecard, Business Intelligence (BI) Tool, cubes, kubussen, dataverzamelingen, reporting / rapportage features, schaderapportages, restyling reports, Gantt charts, Management Report Interface System, pakketselectie Onze empatisch ingestelde professionals uit uw regio beschikken over specialistische kennis en ervaring uit uw branche en helpen u graag met het realiseren van de door u gewenste oplossingen, tools en systemen van uw keuze.

Met een MS Office professional haalt u snel, effectief direct resultaat.

Wilt u ook één van onze ervaren Professionals inhuren?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over uw mogelijkheden!

Haal meer rendement uit uw MS Office pakket!